Mobilitat

La comissió de mobilitat es va crear amb l’objectiu de millorar les condicions d’accessibilitat a la nostra escola, dissenyant camins segurs per arribar-hi i treballant per una millor senyalització viària del nostre entorn. A més, porta a terme accions per fomentar l’ús de mitjans de transport alternatius al cotxe particular (bicicletes, patinets, bus urbà o anar a peu).

Pensem que entre tots podem aconseguir un entorn més segur i agradable pels nostres fills i filles. Tant l’educació vial com la manera que tenim de desplaçar-nos per la ciutat són dos aspectes que cal cuidar des de que són petits, així resulta molt més senzill aconseguir un canvi d’hàbits en la societat.

Si voleu enviar suggeriments o comentaris als membres de la comissió, podeu fer servir el formulari de contacte de la part inferior d’aquesta pàgina o bé enviar-nos un correu electrònic a mobilitat@ampabisbatdegara.com

BLOG de la Comissió de Mobilitat

• Manual de Mobilitat Segura i Sostenible 18 octubre, 2015

La comissió de mobilitat ha elaborat un manual de mobilitat segura i sostenible al voltant de l’escola, amb uns petits consellis i recomanacions.

Versió PDF per descarregar. Click

• Dijous 15 d’octubre El Camí Escolar a Terrassa 12 octubre, 2015

Aprofitant que estem a la setmana de la mobilitat, l’AMPA de la nostra escola, juntament amb l’AMPA de l’Escola el Vapor i amb la comissió de Camí Escolar Terrassa, s’ha organitzat una xerrada, que comptarà amb el regidor de mobilitat de Terrassa, amb un convidat expert en Camins Escolars, sera una jornada participativa, on tots podrem posar cullerada i incidir sobre temes d’autonomia infantil.  Des de la comissió de mobilitat de l’AMPA esperem que sigui del vostre interes.

• Data: dijous 15 d’octubre
    • Horari: de 19 a 21h
    • Lloc: Escola Bisbat d’Ègara (gimnàs)
    • Hi haurà un servei de canguratge gratuït, cal demanar-ho a info@camiescolarterrassa.cat
    • Hi haurà aparcament de bicicletes a l’interior

• Ja tenim la senyal col·locada 16 juny, 2015

Ja la tenim aquí, la senyal de la guanyadora ja esta col·locada al carrer Baldrich, a mes a mes hem aconseguit que ens posessin un aparcament de motocicletes substituint-ne un de cotxes això augmentara la visibilitat de tots i totes a l’hora de creuar el carrer, ara nomes ens falten els contenidors, i ja tindrem el carrer Baldrich fet.

Primer Premi

Berta Beltran

Segon Premi

Iu Campos

DC2422422_vr

Tercer Premi

Izan Sánchez

Disculpes però la qualitat de la imatge es dolenta, en tan bon punt en la tinguem es penjara a aquesta mateixa entrada.

• Concurs de dibuix 9 juny, 2015

Doncs ja tenim guanyadors, i els podreu saber el dia de la festa de final de curs, recordar que els premis son:

1. Senyal al Carrer Baldrich + Patinet
    2. Casc
    3. Cadenat i set de llums per a la bici

Aquí van les fotos de tots els finalistes:

Cal recordar que els guanyadors els ha escollit l’Ajuntament.

• Camí Escolar Terrassa 19 maig, 2015

El projecte Camí Escolar Terrassa, del que la nostra AMPA n’és impulsora, ja comença a caminar. S’ha creat una web i un manifest d’adhesió. Si sou d’alguna entitat i voleu adherir-vos al manifest no ho dubteu.

També hem aconseguit un logo molt xulo, fet per un pare de la nostra escola.

logo_cami_escolar_terrassa

• 2a reunió del Camí Escolar de Terrassa 22 abril, 2015

El 24 de març de 2015, es va reunir el grup impulsor del Camí Escolar de Terrassa a l’escola Bisbat d’Ègara. Aquesta és la segona reunió que es fa i aquest són els temes tractats i acordats.

• Seguiment dels projectes de Camí Escolar a les escoles Bisbat d’Egara i El Vapor. Ens posem al dia de les activitats en els dos centres.
    • Proposta de manifest d’adhesió al Camí Escolar. Es debat sobre diferents propostes i s’acorda fer servir el model del projecte de Camí Escolar de Madrid. Es posarà en el bloc i es farà difusió per a que AMPAs, associacions de veïns i veïnes i altres entitats de Terrassa s’hi adhereixin.
    • Propostes per als partits polítics de cara a les eleccions municipals. El dilluns 27 d’abril es farà un debat sobre mobilitat a les 18.30h a la Bibioteca Central de Terrassa, on estan convidats els principals partits polítics. Organitzat per Ègara Fòrum Mobilitat. Farem arribar propostes relacionades amb el Camí Escolar.
    • Proposta de jornada al mes de setembre. Es proposa organitzar una jornada al setembre 2015, en el marc de la Setmana de la Mobilitat Sostenible i Segura. Contactarem amb el Servei de Mobilitat per organitzar-ho plegats amb temps i recursos.
    • Proposta de logo. Decidim no tirar endavant un concurs de logos per la complexitat de gestió que suposa. Buscarem persones que ens puguin fer un logo.
    • Proposta funcionament del bloc. Acordem comprar el domini www.camiescolarterrassa.cat i dinamitzar el bloc amb notícies, recursos i les entitats adherides.
    • Proposta d’enquesta de mobilitat comuna. Es presenta el model d’enquesta que s’ha fet a l’escola El Vapor, per a cursos de 3r a 6è. És un model consensuat pel grup de treball “Foro Infancia y Movilidad” d’àmbit estatal. L’enquesta està ja feta i falta processar les dades. A l’escola Bisbat d’Egara s’ha fet una enquesta específica sobre el tema de l’aparcament de bicis a l’escola.
    • Propostes per engrescar escoles, equips directius. La idea és facilitar recursos per a que les escoles puguin treballar aquests temes a les escoles.

• Diagnosi del Pla de Mobilitat 2015-2020 12 abril, 2015

Video sobre la Diagnosi del Pla de Mobilitat 2015-2020, amb la informacio de tots els tipus de desplaçaments que s’efectuen a la ciutat, informacio sobre carrils-bici, ús dels aparcaments, etc….

____________________________________________

Formulari de Contacte